Špeh: Porovnání verzí

Z Tribalwars Wiki CZ
Jump to navigation
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Řádek 9: Řádek 9:


== Požadavky ==
== Požadavky ==
 
<center>
[[Stáj]] - stupeň 1
'''Budovy:''' [[Stáj]] - stupeň 1
 
<br>'''Náklady na zkoumání na stupeň 1:''' [[Soubor:Holz.png]] 560 [[Soubor:Lehm.png]] 480 [[Soubor:Eisen.png]] 480
[[Soubor:Holz.png]] 560
 
[[Soubor:Lehm.png]] 480
 
[[Soubor:Eisen.png]] 480


[[Category:Jednotky]]
[[Category:Jednotky]]
 
</center>
== Další informace ==
== Další informace ==


Řádek 25: Řádek 20:
<br>Pří vícestupňovém výzkumu obvykle nelze vyzkoumat na vyšší stupeň.
<br>Pří vícestupňovém výzkumu obvykle nelze vyzkoumat na vyšší stupeň.


== Systém špehování ==
== Špeh v boji ==


Systémů špehování existuje v jednotlivých nastaveních dlouhá řada. Obecně se dá rozdělit účinek nastavení na 2 části, a to, co vše může špeh zjistit o nepřátelské vesnici, a kolik je potřeba mít špehů pro vyšpehování nepřítele.
Špehové v boji tvoří samostatnou kategorii. Mají jen velmi malá obranná a nulové útočné číslo. Svými obrannými čísly přispívají do obranné síly vojska obránce.
<br>Při možnosti vyšpehovat bránící se vesnici se porovnává pouze počet špehů útočníka a počet špehů obránce nezávisle na výsledku ostatních bojujících jednotek. Podle toho se potom utvoří nebo neutvoří určité ztráty útočících špehů. Například útočník má 10 špehů, obránce žádné špehy. Přestože zbytek vojska útočníka boj prohraje, špehové zjistí vše, co mohou, a vrací se do domovské vesnice beze ztrát. Opačný případ: Obránce má ve vesnici pouze 1000 špehů, útočné vojsko má 50 špehů a 100 lehkých kavalérií. Přestože ztráty lehké kavalérie jsou minimální, žádní ze špehů útočníka útok nepřežijí, jelikož bez ohledu na systém špehování ( viz níže ) netvoří dostatek pro to, aby vyšpehovali vesnici a přežil aspoň jeden z nich.
<br>Na výsledek špehování a ztráty útočících špehů ( a vinou špehů útočníka ani na ztráty těch bránících ) se nevztahuje opevnění, [[morálka]], [[farm limit]] ani [[noční bonus]].
<br>Na odesílání útoků složených výhradně ze špehů se nevztahuje [[fake limit]].
<br>Špehování znemožňují faktory, po kterých útok dojde jako návštěva ( noční režim, nemožnost útočit na člena vlastního kmene nebo mír ), začátečnická ochrana a ochrana při určitém bodovém poměru mezi útočníkem a obráncem.


<br>Špeh může, pokud je pro něj nastavení nejpříznivější, vyšpehovat vojsko ve vesnici, budovy, suroviny a vojsko z vesnice, které je momentálně mimo ni. Toto nastavení je časté zejména na [[Speed kolo|speed kolech]]. Avšak pro vyšpehování každé z těchto špehovaných věcí je potřeba mít určitý počet vlastních přeživších špehů, jinak se v oznámení nezobrazí.
== Systém špehování ==
<br>Něco podobného funguje v systému, kdy je možné vyšpehovat jednotky ve vesnici, budovy a suroviny, avšak nelze vyšpehovat vojsko mimo vesnici. I zde je potřeba určitý počet procent vlastních přeživších špehů.
<br>Pro špehující hráče je naopak neméně příznivý systém, kde lze vyšpehovat výhradně vojsko ve vesnici nepřítele.
<br>Občas jsou všechny tyto způsoby špehování zahrnuty ve [http://help.divokekmeny.cz/wiki/V%C3%BDzkum|3 stupňovém výzkumu]]. V takovém případě při úrovni špeha 1 lze vyšpehovat pouze vojsko nacházející se v nepřátelské vesnici, při úrovni 2 i budovy a suroviny a při úrovni 3 se přidává i vojsko pocházející ze špehované vesnice, které se v ní momentálně nenachází. I zde jsou však odstupňovány procenta přeživších špehů, která jsou pro vyšpehování potřeba. Takový systém je navíc velice vzácný.


<br>Dále je důležité vědět, že existují světy, kde je potřeba mít na vyšpehování vojska v nepřátelské vesnici buď více než 50% nebo více než 100% počtu špehů obránce ve špehované vesnici. To tedy znamená, že na některých světech 800 špehů jdoucích proti 1000 špehům v bránící se vesnici nemá šanci a na některých naopak obránce s přehledem prošpehují.
Existují celkem 4 druhy systémů špehování.
<br>Pro všechny z nich ale platí tato pravidla:
<br>'''1) Pro vyšpehování určitých poznatků o vesnici je potřeba, aby přežilo určité procento špehů ( ne každý špehovací systém ale umožňuje získat všechny níže uvedené informace ):'''
<br>Informace o počtu vojska nacházejícího se ve vesnici - je potřeba, aby přežil aspoň 1 špeh
<br>Informace o počtu surovin ve špehované vesnici, které nejsou ukryté ve skrýši - je potřeba, aby přežilo alespoň 50 % špehů
<br>Informace o úrovních budov ve špehované vesnici - je potřeba, aby přežilo aspoň 70 % špehů
<br>Informace o počtu vojska pocházejícího ze špehované vesnice, které se ale momentálně v domovské vesnici nenachází - je potřeba, aby přežilo aspoň 90 % špehů
<br>'''2) Špeh má při všech typech špehování tyto stejné vlastnosti:'''
<br>Bojová síla na jednotlivých stupních
<br>Cena a časová délka výroby a výzkumu
<br>Požadavky na obyvatelstvo
<br>
<br>'''1. systém'''
<br>Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může získat informace pouze o jednotkách nacházejících se ve špehované vesnici. Pro přežití špehů je potřeba mít více špehů než kolik se nachází v bránící se vesnici.
<br>'''2. systém'''
<br>Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může špehovat informace o jednotkách, surovinách a stupních budov ve špehované vesnici. Pro přežití špehů je potřeba mít více špehů než polovinu počtu špehů v bránící se vesnici.
<br>'''3. systém'''
<br>Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může získat informace o jednotkách ve špehované vesnici i jednotkách, které z ní pochází, ale v současné době se nacházejí jinde, o stupních budov a surovinách ve špehované vesnici. Pro přežiti špehů je potřeba mít více než polovinu špehů v bránící se vesnici.
<br>'''4. systém'''
<br>Tento systém se může ( ale nemusí ) nacházet pouze na světech, kde funguje třístupňový nebo desetistupňový výzkum. Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně. Špeh na 1. úrovni může zjistit pouze velikost vojska v bránící se vesnici. Špeh na 2. úrovni může kromě toho zjistit i úrovně budov a počet surovin. Špeh na 3. úrovni může dále zjistit jednotky nacházející se mimo špehovanou vesnici, které ze špehované vesnice pochází. Pro vyšpehování je potřeba mít více než polovinu počtu špehů obránce ( na ztráty špehů útočníka nemají vliv stupně vyzkoumání špehů v obou vesnicích ).


== Zajímavosti ==
== Zajímavosti ==
Řádek 40: Řádek 55:
Na některých speed kolech je možné vyšpehovat vojsko nepřítele bez použití špehů. Stává se to v takovém případě, že je nepříteli zničeno více než 50% jednotek.
Na některých speed kolech je možné vyšpehovat vojsko nepřítele bez použití špehů. Stává se to v takovém případě, že je nepříteli zničeno více než 50% jednotek.
<br>Za obranu proti špehům je možné získat ocenění Obrana před špehy. Počítá se každé vojsko obsahující ( ať již zčásti nebo ze 100% ) špehy, jehož všichni špehové jsou pobiti:
<br>Za obranu proti špehům je možné získat ocenění Obrana před špehy. Počítá se každé vojsko obsahující ( ať již zčásti nebo ze 100% ) špehy, jehož všichni špehové jsou pobiti:
<br>Dřevo- 25 vojsk
<br>Dřevo - 25 vojsk
<br>Bronz- 50 vojsk
<br>Bronz - 50 vojsk
<br>Stříbro- 250 vojsk
<br>Stříbro - 250 vojsk
<br>Zlato- 500 vojsk
<br>Zlato - 500 vojsk

Verze z 24. 3. 2013, 01:51


Obecné informace

Špeh
Špeh Náklady
Dřevo Dřevo: 50
Hlína Hlína: 50
Železo Železo: 20
Populace Míst v selském dvoře: 2
Informace o jednotce
Síla útoku Síla útoku: 0
Všeobecná obrana Všeobecná obrana: 2
Obrana proti kavalerii Obrana proti kavalerii: 1
Obrana proti lučištníkům Obrana proti lučištníkům: 2
Rychlost Rychlost: 9
Kořist Unese surovin: 0

Špehové se vkradou do znepřátelených vesnic k získání informací o bohatství a vojenské síle. Špehové se cvičí ve stájích.

Požadavky

Budovy: Stáj - stupeň 1
Náklady na zkoumání na stupeň 1: Holz.png 560 Lehm.png 480 Eisen.png 480

Další informace

Špeh sám o sobě nemá žádnou útočnou sílu ( obránci nezničí žádné jednotky ), hodí se tedy pouze pro špehování.
Pří vícestupňovém výzkumu obvykle nelze vyzkoumat na vyšší stupeň.

Špeh v boji

Špehové v boji tvoří samostatnou kategorii. Mají jen velmi malá obranná a nulové útočné číslo. Svými obrannými čísly přispívají do obranné síly vojska obránce.
Při možnosti vyšpehovat bránící se vesnici se porovnává pouze počet špehů útočníka a počet špehů obránce nezávisle na výsledku ostatních bojujících jednotek. Podle toho se potom utvoří nebo neutvoří určité ztráty útočících špehů. Například útočník má 10 špehů, obránce žádné špehy. Přestože zbytek vojska útočníka boj prohraje, špehové zjistí vše, co mohou, a vrací se do domovské vesnice beze ztrát. Opačný případ: Obránce má ve vesnici pouze 1000 špehů, útočné vojsko má 50 špehů a 100 lehkých kavalérií. Přestože ztráty lehké kavalérie jsou minimální, žádní ze špehů útočníka útok nepřežijí, jelikož bez ohledu na systém špehování ( viz níže ) netvoří dostatek pro to, aby vyšpehovali vesnici a přežil aspoň jeden z nich.
Na výsledek špehování a ztráty útočících špehů ( a vinou špehů útočníka ani na ztráty těch bránících ) se nevztahuje opevnění, morálka, farm limit ani noční bonus.
Na odesílání útoků složených výhradně ze špehů se nevztahuje fake limit.
Špehování znemožňují faktory, po kterých útok dojde jako návštěva ( noční režim, nemožnost útočit na člena vlastního kmene nebo mír ), začátečnická ochrana a ochrana při určitém bodovém poměru mezi útočníkem a obráncem.

Systém špehování

Existují celkem 4 druhy systémů špehování.
Pro všechny z nich ale platí tato pravidla:
1) Pro vyšpehování určitých poznatků o vesnici je potřeba, aby přežilo určité procento špehů ( ne každý špehovací systém ale umožňuje získat všechny níže uvedené informace ):
Informace o počtu vojska nacházejícího se ve vesnici - je potřeba, aby přežil aspoň 1 špeh
Informace o počtu surovin ve špehované vesnici, které nejsou ukryté ve skrýši - je potřeba, aby přežilo alespoň 50 % špehů
Informace o úrovních budov ve špehované vesnici - je potřeba, aby přežilo aspoň 70 % špehů
Informace o počtu vojska pocházejícího ze špehované vesnice, které se ale momentálně v domovské vesnici nenachází - je potřeba, aby přežilo aspoň 90 % špehů
2) Špeh má při všech typech špehování tyto stejné vlastnosti:
Bojová síla na jednotlivých stupních
Cena a časová délka výroby a výzkumu
Požadavky na obyvatelstvo

1. systém
Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může získat informace pouze o jednotkách nacházejících se ve špehované vesnici. Pro přežití špehů je potřeba mít více špehů než kolik se nachází v bránící se vesnici.
2. systém
Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může špehovat informace o jednotkách, surovinách a stupních budov ve špehované vesnici. Pro přežití špehů je potřeba mít více špehů než polovinu počtu špehů v bránící se vesnici.
3. systém
Špeha lze vyzkoumat na 1 stupeň. Může získat informace o jednotkách ve špehované vesnici i jednotkách, které z ní pochází, ale v současné době se nacházejí jinde, o stupních budov a surovinách ve špehované vesnici. Pro přežiti špehů je potřeba mít více než polovinu špehů v bránící se vesnici.
4. systém
Tento systém se může ( ale nemusí ) nacházet pouze na světech, kde funguje třístupňový nebo desetistupňový výzkum. Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně. Špeh na 1. úrovni může zjistit pouze velikost vojska v bránící se vesnici. Špeh na 2. úrovni může kromě toho zjistit i úrovně budov a počet surovin. Špeh na 3. úrovni může dále zjistit jednotky nacházející se mimo špehovanou vesnici, které ze špehované vesnice pochází. Pro vyšpehování je potřeba mít více než polovinu počtu špehů obránce ( na ztráty špehů útočníka nemají vliv stupně vyzkoumání špehů v obou vesnicích ).

Zajímavosti

Na některých speed kolech je možné vyšpehovat vojsko nepřítele bez použití špehů. Stává se to v takovém případě, že je nepříteli zničeno více než 50% jednotek.
Za obranu proti špehům je možné získat ocenění Obrana před špehy. Počítá se každé vojsko obsahující ( ať již zčásti nebo ze 100% ) špehy, jehož všichni špehové jsou pobiti:
Dřevo - 25 vojsk
Bronz - 50 vojsk
Stříbro - 250 vojsk
Zlato - 500 vojsk