Konfigurace světa

Z Tribalwars Wiki CZ
Jump to navigation

Konfigurace světa

Každý svět má svá nastavení - jako jsou např. rychlosti jednotek, rychlosti obchodníků, omezení typu jednotek a podobně. Aby mohly externí programy plnohodnotně pracovat s ostatními veřejnými daty, poskytují Divoké Kmeny "výcuc" z jejich konfigurace a dávají některé informace o nastavení veřejně k dispozici.

Konfiguraci lze získat ve formátu XML a je k nalezení na URL adrese světa přidáním cesty "/interface.php?func=get_config". Tedy například, pro 1. zdejší svět platí kompletní adresa

http://cs1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config.



Seznamy světů a jejich konfigurace

Cz.gif [1](TW Stats)

cs1 cs2 cs3 cs4 cs5 cs6 cs7 cs8 cs9 cs10 cs11 cs12 cs13 cs14 cs15 cs16 cs17 cs18 cs19 cs20 cs21 cs22 cs23 cs24 cs25 cs26 cs27 cs28 cs29 cs30 cs31 cs32 cs33 cs34 cs35 cs36 cs37 cs38 cs39 cs40 cs41 cs42 cs43 cs44 css1 csp1 csp2

XML soubor konfigurace má "větve" - oddíly (přesněji elementy). Níže se budu věnovat jednotlivým pod-oddílům a pokusím se popsat mně známá nastavení.

Elementy

Základní

config->speed

- základní rychlost světa
- standardní hodnota: 1
- další obvyklé hodnoty: 2, 1.6 a pro speed světy: 50, 100, 200, 300

Většinou je použita coby násobící (dělící) faktor k další konfiguraci. Přímo ovlivňuje tuším rychlost obchodníků - kdy základní je 6 minut/pole a reálná je základ děleno "speed". Tedy, pro rychlost světa 2 je rychlost obchodníku (6:2) = 3 minuty/pole.


config->unit_speed

- koeficient rychlosti jednotek
- standardní hodnota:1
- další obvyklé hodnoty: 0.5, 0.625

Spolu s rychlostí z popisu jednotek a rychlostí světa určuje absolutní rychlost jednotek. Přesný vzorec:
absolutní rychlost = základní_rychlost_z_popisu_jednotek / (config->speed * config->unit_speed) [v minutách na pole]


config->moral

- morálka při útoku
- standardní hodnoty: 1, 2
- další známá hodnota: 0

Určuje způsob počítání morálky:
1 - morálka se počítá z poměru bodů hráčů.
2 - time morale - morálka se počítá dle z poměru bodů hráčů (útočníka a obránce). Navíc se morálka zvyšuje, čím déle hráč na daném světě hraje.
0 - morálka je vypnutá (vždy "jakoby" 100%)


config->build_queue

- stavební fronta
- standardní hodnoty: 1

Nevím co to je, odhaduji povolení více staveb ve stavební frontě. Čistě jen spekuluji.

Různé

Element config->misc, soupis jeho základních pod-elementů, bez větvení (misc = miscellaneous = různé)

config->misc->log_losses

- standardní hodnota: 1


config->misc->kill_ranking

- typ počítání bodů útoku a obrany
- standardní hodnoty: 1 (světy otevřené do cca březen 2008), 2 (nové světy od cca březen 2008)

Způsob, jakým se počítají body "poražený protivník"
1 - dle hodnoty selského dvora cizích poražených jednotek
2 - dle speciálních vah pro každý typ poražené jednotky
Více viz téma Poražený protivník


config->misc->tutorial

- standardní hodnota: 1
Netuším. Asi, zda je ve hře možné vybrat natavení-nastavení-Tutoriál.
Zdroj: Čistá spekulace


config->misc->millis_arrival

- Jaké je pořadí útoků, pokud dojdou ve stejné sekundě
- standardní hodnota: 1
- další známá hodnota: 0

0 - útok, který byl vyslán první, první dorazí
1 - pořadí útoku je počítáno na milisekundy, takže nezáleží na tom, který útok byl dříve vyslán


config->misc->command_cancel_time

- dokdy lze zrušit příkaz jednotkám [v sekundách]
- standardní hodnota: 600 (10 minut)
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 60, 180, ...

Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k útoku či podpoře. Změnit/zrušit již vydaný povel pro stažení podpor nelze.


config->misc->trade_cancel_time

- dokdy lze zrušit příkaz na tržišti [v sekundách]
- standardní hodnota: 300 (5 minut)
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 30, 120, ...

Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k odeslání surovin. Změnit/zrušit již vydaný povel pro nákup surovin nelze.


config->misc->free_premium_points

- prémiový účet na týden zdarma
- standardní hodnota: 500 [bodů]
- další známá hodnota: 0

Po dosažení kolika bodů dostane hráč možnost vybrat si prémiový účet na týden zdarma.
Pro daný svět lze získat týdenní účet zdarma automaticky pouze jednou. Neopakuje se při opětovném překročení dané bodové hranice (např. při "začít znovu")
"0 " pravděpodobně znamená, že prémiový účet na týden zdarma získat nelze


config->misc->free_premium_points2

- prémiový účet na tři dny zdarma
- standardní hodnota: 15000 [bodů]

Po dosažení kolika bodů dostane hráč možnost vybrat si prémiový účet na tři dny zdarma.
Pro daný svět lze získat třídenní účet zdarma automaticky pouze jednou. Neopakuje se při opětovném překročení dané bodové hranice.



config->misc->more_premium

- některé výhody zdarma
- standardní hodnota: 1
- další známé hodnoty: 0

Pokud je nastavena hodnota 0 je pro všechny hráče k dispozici rozšířená stavební fronta a menu "Poznámky" aniž by museli mít Pú. Při hodnotě 1 musí mít hráč k daným výhodám aktivovaný Pú.


config->misc->online_time

- jak dlouho je hráč považován za on-line
- standardní hodnota: 300 [sekundy]

Podle tohoto nastavení je určováno, jak dlouho je ještě hráč považován za online ... od poslední akce (akce = i jen zobrazení v prohlížeči, ne nutně výkonný čin). Odráží se to v online statusech např. v menu "Přátelé"


config->misc->gm_scan

- standardní hodnoty: 0.05


config->misc->start_christmas_tree config->misc->end_christmas_tree

- Vánoční stromek
Čas (ve formátu Unix time ), kdy se v grafickém náhledu vesnice objeví (a zmizí) vánoční stromek.


config->misc->online_time_reminder

- standardní hodnoty: 0

Ochrana začátečníků

config->newbie->days případně config->newbie->minutes

- počáteční doba neútočení
- standardní hodnoty: 5 [dní] resp. 60 [minut] (pro speed)

Počáteční doba, po kterou nemůže být na hráče útočeno. Počítá se vždy od chvíle založení první vesnice - a to jak v případě vstupu na svět, tak i při uživatelském "začít znovu" či restartu poté, co jsou hráči sebrány všechny vesnice.
Hráč může po dobu hájení útočit. Jen ostatní nemohou zaútočit na něj.


config->newbie->ratio

- následná počáteční ochrana z poměru bodů hráčů
- standardní hodnoty: 20 a 0

Vyjadřuje poměr (násobek) bodů hráčů, nad kterou je zakázáno na sebe útočit (sw nedovolí vyslat na sebe útok). Jde o začátečnickou ochranu, časově limitovanou (viz další element). Omezení platí pro obě strany (myslím).
Hodnota 0 znamená, že je povoleno útočit hned, za libovolného vzájemného poměru.


config->newbie->ratio_days případně config->newbie->ratio_minutes

- doba počáteční ochrany dané z rozdílu bodů hráčů
- standardní hodnoty: 60 nebo 30 [days] a 0

Určuje dobu od začátku (resp. restartu), po kterou se uplatňuje počáteční ochrana z config->misc->ratio Hodnota 0 znamená, že se ochrana neuplatní po žádnou dobu.


Autor: Turgon