Veřejně dostupná data: Porovnání verzí

Z Tribalwars Wiki CZ
Jump to navigation
m (Stránka vyprázdněna)
Řádek 1: Řádek 1:
=Konfigurace světa=


Každý svět má svá nastavení - jako jsou např. rychlosti jednotek, rychlosti obchodníků, omezení typu jednotek a podobně. Aby mohly externí programy plnohodnotně pracovat s ostatními veřejnými daty, poskytují Divoké Kmeny "výcuc" z jejich konfigurace a dávají některé informace o nastavení veřejně k dispozici.
Konfiguraci lze získat ve formátu XML a je k nalezení na URL adrese světa přidáním cesty '''"/interface.php?func=get_config"'''. Tedy například, pro 1. zdejší svět platí kompletní adresa <br>
<center>'''http://cs1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config'''.</center><br><br>
==Seznamy světů a jejich konfigurace==
[[Soubor:Cz.gif]] [http://www.divokekmeny.cz/]([http://cz.twstats.com/ TW Stats])<br>
[http://cs1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs1] [http://cs2.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs2] [http://cs3.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs3] [http://cs4.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs4] [http://cs5.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs5] [http://cs6.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs6] [http://cs7.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs7] [http://cs8.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs8] [http://cs9.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs9] [http://cs10.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs10] [http://cs11.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs11] [http://cs12.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs12] [http://cs13.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs13] [http://cs14.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs14] [http://cs15.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs15] [http://cs16.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs16] [http://cs17.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs17] [http://cs18.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs18] [http://cs19.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs19] [http://cs20.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs20]
[http://cs21.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs21]
[http://cs22.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs22]
[http://cs23.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs23]
[http://cs24.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs24]
[http://cs25.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs25]
[http://cs26.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs26]
[http://cs27.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs27]
[http://cs28.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs28]
[http://cs29.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config cs29]
[http://css1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config css1]
[http://csp1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config csp1]
XML soubor konfigurace má "větve" - oddíly (přesněji elementy). Níže se budu věnovat jednotlivým pod-oddílům a pokusím se popsat mně známá nastavení.
==Elementy==
=Základní=
config->'''speed'''
- základní rychlost světa<br>
- standardní hodnota: 1<br>
- další obvyklé hodnoty: 2, 1.6 a pro speed světy: 50, 100, 200, 300<br>
Většinou je použita coby násobící (dělící) faktor k další konfiguraci. Přímo ovlivňuje tuším rychlost obchodníků - kdy základní je 6 minut/pole a reálná je základ děleno "speed". '''Tedy, pro rychlost světa 2 je rychlost obchodníku (6:2) = 3 minuty/pole.'''
----
config->'''unit_speed'''
- koeficient rychlosti jednotek<br>
- standardní hodnota:1<br>
- další obvyklé hodnoty: 0.5, 0.625<br>
Spolu s rychlostí z popisu jednotek a rychlostí světa určuje absolutní rychlost jednotek. Přesný vzorec:<br>
'''absolutní rychlost =''' základní_rychlost_z_popisu_jednotek / (config->speed * config->unit_speed) [v minutách na pole]
----
config->'''moral'''
- morálka při útoku<br>
- standardní hodnoty: 1, 2<br>
- další známá hodnota: 0<br>
Určuje způsob počítání morálky:<br>
1 - morálka se počítá z poměru bodů hráčů.<br>
2 - time morale - morálka se počítá dle z poměru bodů hráčů (útočníka a obránce). Navíc se morálka zvyšuje, čím déle hráč na daném světě hraje.<br>
0 - morálka je vypnutá (vždy "jakoby" 100%)<br>
----
config->'''build_queue'''
- stavební fronta<br>
- standardní hodnoty: 1<br>
Nevím co to je, odhaduji povolení více staveb ve stavební frontě. Čistě jen spekuluji.
=Různé=
Element config->'''misc''', soupis jeho základních pod-elementů, bez větvení (misc = miscellaneous = různé)
config->'''misc->log_losses'''
- standardní hodnota: 1
----
config->'''misc->kill_ranking'''
- typ počítání bodů útoku a obrany<br>
- standardní hodnoty: 1 (světy otevřené do cca březen 2008), 2 (nové světy od cca březen 2008)<br><br>
Způsob, jakým se počítají body "poražený protivník"<br>
1 - dle hodnoty selského dvora cizích poražených jednotek<br>
2 - dle speciálních vah pro každý typ poražené jednotky<br>
Více viz téma [http://help.divokekmeny.cz/wiki/Pora%C5%BEen%C3%BD_protivn%C3%ADk Poražený protivník]
----
config->'''misc->tutorial'''
- standardní hodnota: 1<br>
Netuším. Asi, zda je ve hře možné vybrat natavení-nastavení-Tutoriál.<br> Zdroj: Čistá spekulace
----
config->'''misc->millis_arrival'''
- Jaké je pořadí útoků, pokud dojdou ve stejné sekundě<br>
- standardní hodnota: 1<br>
- další známá hodnota: 0<br>
0 - útok, který byl vyslán první, první dorazí<br>
1 - pořadí útoku je počítáno na milisekundy, takže nezáleží na tom, který útok byl dříve vyslán
----
config->'''misc->command_cancel_time'''
- dokdy lze zrušit příkaz jednotkám [v sekundách]<br>
- standardní hodnota: 600 (10 minut)<br>
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 60, 180, ...<br>
Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k útoku či podpoře. Změnit/zrušit již vydaný povel pro stažení podpor nelze.
----
config->'''misc->trade_cancel_time'''
- dokdy lze zrušit příkaz na tržišti [v sekundách]<br>
- standardní hodnota: 300 (5 minut)<br>
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 30, 120, ...<br>
Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k odeslání surovin. Změnit/zrušit již vydaný povel pro nákup surovin nelze.
----
config->'''misc->free_premium_points'''
- prémiový účet na týden zdarma<br>
- standardní hodnota: 500 [bodů]<br>
- další známá hodnota: 0<br>
Po dosažení kolika bodů dostane hráč možnost vybrat si prémiový účet na týden zdarma.<br>
Pro daný svět lze získat týdenní účet zdarma automaticky pouze jednou. Neopakuje se při opětovném překročení dané bodové hranice (např. při "začít znovu")<br>
"0 " pravděpodobně znamená, že prémiový účet na týden zdarma získat nelze
----
config->'''misc->free_premium_points2'''
- prémiový účet na tři dny zdarma<br>
- standardní hodnota: 15000 [bodů]<br>
Po dosažení kolika bodů dostane hráč možnost vybrat si prémiový účet na tři dny zdarma.<br>
Pro daný svět lze získat třídenní účet zdarma automaticky pouze jednou. Neopakuje se při opětovném překročení dané bodové hranice.
----
config->'''misc->more_premium'''
- některé výhody zdarma<br>
- standardní hodnota: 1<br>
- další známé hodnoty: 0<br>
Pokud je nastavena hodnota 0 je pro všechny hráče k dispozici rozšířená stavební fronta a menu "Poznámky" aniž by museli mít Pú. Při hodnotě 1 musí mít hráč k daným výhodám aktivovaný Pú.
----
config->'''misc->online_time'''
- jak dlouho je hráč považován za on-line<br>
- standardní hodnota: 300 [sekundy]<br>
Podle tohoto nastavení je určováno, jak dlouho je ještě hráč považován za online ... od poslední akce (akce = i jen zobrazení v prohlížeči, ne nutně výkonný čin). Odráží se to v online statusech např. v menu "Přátelé"
----
config->'''misc->gm_scan'''
- standardní hodnoty: 0.05
----
config->'''misc->start_christmas_tree'''
config->'''misc->end_christmas_tree'''
- Vánoční stromek<br>
Čas (ve formátu [http://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time Unix time] ), kdy se v grafickém náhledu vesnice objeví (a zmizí) vánoční stromek.
----
config->'''misc->online_time_reminder'''
- standardní hodnoty: 0
=Ochrana začátečníků=
config->'''newbie->days''' případně config->'''newbie->minutes'''
- počáteční doba neútočení<br>
- standardní hodnoty: 5 [dní] resp. 60 [minut] (pro speed)<br>
Počáteční doba, po kterou nemůže být na hráče útočeno. Počítá se vždy od chvíle založení první vesnice - a to jak v případě vstupu na svět, tak i při uživatelském "začít znovu" či restartu poté, co jsou hráči sebrány všechny vesnice.<br>
Hráč může po dobu hájení útočit. Jen ostatní nemohou zaútočit na něj.
----
config->'''newbie->ratio'''
- následná počáteční ochrana z poměru bodů hráčů<br>
- standardní hodnoty: 20 a 0<br>
Vyjadřuje poměr (násobek) bodů hráčů, nad kterou je zakázáno na sebe útočit (sw nedovolí vyslat na sebe útok). Jde o začátečnickou ochranu, časově limitovanou (viz další element). Omezení platí pro obě strany (myslím).<br>
Hodnota 0 znamená, že je povoleno útočit hned, za libovolného vzájemného poměru.
----
config->'''newbie->ratio_days''' případně config->'''newbie->ratio_minutes'''
- doba počáteční ochrany dané z rozdílu bodů hráčů<br>
- standardní hodnoty: 60 nebo 30 [days] a 0<br>
Určuje dobu od začátku (resp. restartu), po kterou se uplatňuje počáteční ochrana z config->misc->ratio
Hodnota 0 znamená, že se ochrana neuplatní po žádnou dobu.

Verze z 2. 3. 2013, 20:24