|
|
Řádek 69: |
Řádek 69: |
|
| |
|
| Pokud Vám zde chybí některé zkratky které používáte, můžete se k nim vyjádřit v diskuzi, či na [http://forum.divokekmeny.cz/showthread.php?t=15257 fóru]. | | Pokud Vám zde chybí některé zkratky které používáte, můžete se k nim vyjádřit v diskuzi, či na [http://forum.divokekmeny.cz/showthread.php?t=15257 fóru]. |
|
| |
| = Pojmy =
| |
| * '''Bug (chyba v programu)'''
| |
|
| |
| Každý hráč je <u>povinen</u> okamžitě <u>nahlásit chyby</u> ve hře <u>supportu</u>.
| |
| Jedná se zpravidla o nestandardní chování hry oproti předchozímu stavu, např. při připojení do speed kola má hráč 2 startovní vesnice a další neobvyklé chování hry oproti standartu.
| |
|
| |
| Každý hráč je povinen okamžitě nahlásit chyby ve hře supportu -> úmyslné využívání chyb k získání výhod povede k vyloučení ze hry nebo k jiným trestům.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Duál'''
| |
|
| |
| = 2 hráči na jednom účtu. Duál je na speedu zakázán!!
| |
|
| |
|
| |
| * '''Výzkum v kovárně'''
| |
|
| |
| ''Na speed kolech se vyskytují tyto 3 typy výzkumu:''<br>
| |
| <u>Jednoduchý</u> - nejčastěji na delších kolech, ale celkově je asi nejběžnější. Hodí se především pro začátečníky. Každou jednotku lze vyzkoumat jen na její základní stupeň.<br>
| |
| <u>3 stupňový</u> - každou jednotku lze vyzkoumat na 3 stupně. Je vhodný pro kvalitní hráče, ale na delších speed kolech dosti zvýhodňuje hráče s prémiem, proto je na nich vzácnější. Dohromady lze vyzkoumat pouze 15 stupňů různých jednotek.<br>
| |
| <u>10 stupňový</u> - každou jednotku lze vyzkoumat na 10 stupňů. Díky tomu se hodí prakticky pouze na miniblesky nebo kratší blesky. Počet všech výzkumů není omezen.<br>
| |
|
| |
|
| |
| * '''Farm limit'''
| |
|
| |
| udává, kolik jednotek na úroveň selského dvora se brání při napadení. Např. je-li farm limit 100 a selský dvůr na stupni 24, brání se při napadení nepřítelem jen 2400 jednotek. Jednotky jsou v tomto případě obyvatelé, které jednotky zabírají. Takže do těch 2400 jednotek se vejde jen 300 katapultů, 400 TK, 2400 sekerníků, apod. Na normálních světech se mu říká "limit selského dvora"- vyskytuje se však na německých světech, možná na světové verzi DK, ale na českých DK asi ne...
| |
|
| |
|
| |
| * '''Fake limit'''
| |
|
| |
| udává, kolik obyvatel musí nejméně obsahovat útok v % bodů vesnice, ze které útok vychází. Např. je-li fake limit 5% a vesnice má 10.000 bodů, musí útok obsahovat nejméně 500 obyvatel ( např. 50 TK, 100 kopí a 50 špehů ), aby ho šlo odeslat. Platí jen pokud se útočí na hráče. Také neplatí, když se odesílá samotné špehy. To lze poslat obvykle minimálně 5 špehů a na nějaké velikosti vesnice vůbec nezáleží.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Hráčský limit'''
| |
|
| |
| je počet hráčů, kteří se mohou do speed kola přihlásit bez prémia.
| |
| * Na českých DK obecně platí, že ve speed kolech kratších než 6 hodin je hráčský limit 50, u speed kol délky 6 a více hodin je pak hráčský limit 100.
| |
| * Na ruských DK je situace podobná, akorát v prvním případě je hráčský limit 60.
| |
| * Na řeckých DK je hráčský limit buď 60 nebo žádný- tzn. není omezen počet přihlášených hráčů bez prémia.
| |
| * Na švýcarských DK je ve většině speed kol vstup pouze s prémiem, na zbytku bývá obvykle hráčský limit 30.
| |
| * Na německých DK se hráčský limit liší speed od speedu- obvykle 500-14.000.
| |
| * Na ostatních jazykových verzích DK bývá obvykle hráčský limit 100 u všech speedů.
| |
| Výjimky jsou u svátečních a výročních speedů, kde jsou hráčské limity obvykle silně zvýšené na 200-1000.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Snížení oddanosti šlechticem'''
| |
|
| |
| Znamená, o kolik šlechtic snižuje oddanost vesnice. Nejčastěji je 20-35, ale toto nastavení může být různé.
| |
|
| |
| Na speedech jsou obvyklé tyto druhy snížení oddanosti:
| |
| vždy 1 ( to většinou někdo chce vytvořit bash a splete to - opravdu jsem takové kolo na zahraničních DK zažil )
| |
| 20-35
| |
| 25-45
| |
| 35-45
| |
| vždy 50
| |
| 45-55
| |
| vždy 100
| |
| 1-100
| |
|
| |
|
| |
| * '''Omezení na rekrutaci šlechtice'''
| |
|
| |
| Znamená, kolik šlechticů lze vyrobit na jednu vesnici.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Ochrana začátečníka'''
| |
|
| |
| Znamená, jak dlouho bude mít ochranu hráč, který se přihlásil na speed. Doba ochrany se pohybuje od 1 minuty (bash) až ke třem hodinám.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Dosah šlechtice'''
| |
|
| |
| Znamená, jak daleko může šlechtic cestovat.
| |
|
| |
|
| |
| * '''SIP (sdílené internetové spojení)'''
| |
|
| |
| Znamená, zda je povoleno či zakázano mít více účtů na jednom počítači.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Bonusové vesnice'''
| |
|
| |
| Mohou a nemusí být aktivní. Bonusové vesnice jsou opuštěné vesnice, kde je nějaký bonus(např. 100% větší produkce hlíny).
| |
| Jejich množství na spedu je velmi odlišné, dle nastavení speedu.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Stavební smyčka'''
| |
|
| |
| Pokud je zapnuta, znamená, že můžeme zadat více než 2 stavby, přičemž od 3. stavby se započítávají extra náklady na stavbu(vyjádřeno v %). Pokud je vypnuta, lze zadat maximálně 2 stavby.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Morálka'''
| |
|
| |
| Znamená výhodu pro bránícího se hráče před vícebodovým hráčem.
| |
|
| |
|
| |
| *'''Kmeny - limit členů kmene'''
| |
|
| |
| Na speed kolech existuje limit členů kmene. Udává, kolik hráčů se maximálně může stát členem 1 kmene. Dále existují speed kola, kde není možné ze kmene vystoupit ani jej rozpustit. To zaručuje, že hráči nemohou stále měnit kmeny, jak to někdy na českých speedech bývá... Také lze nastavit, že nelze útočit na člena kmene nebo že nelze posílat podpory mimo kmen.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Noční režim'''
| |
|
| |
| Pokud hráč potřebuje odejít, má možnost si nastavit noční režim a účet nebude moci být napaden, ale nemůže s ním být ani manipulováno. Jeho vesnice jsou na mapě označeny černě. Aktivuje se v nastavení. Nejčastěji je NR 6-10 hodin.
| |
|
| |
| Pokud jste na delším speedu, NR automaticky naskočí po 36 hodinách.
| |
|
| |
|
| |
| * '''Rychlost speedu'''
| |
|
| |
| Rychlost se pohybuje mezi 10-400.
| |
|
| |
|
| |
|
| |
| * '''Rychlost vojska'''
| |
|
| |
| Znamená, jakou rychlostí cestuje vojsko. Existují 3 rychlosti vojsk: 0.5 / 0.667 / 1.
| |