Morálka: Porovnání verzí

Z Tribalwars Wiki CZ
Jump to navigation
mBez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od jednoho dalšího uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
Morálka je ochranný faktor pro nové hráče. Vypočítavá se na základě bodů útočníka a obránce. Většinou míváš 100% morálku, ale když zaútočíš na hráče, který méně bodů než ty, dostaneš k morálce postih. Když máš např. vůči někomu morálku 45%, znamená to, že tvoje vojenské jednotky budou útočit s bojovou silou sníženou o 55%, místo jich plného výkonu. Jakmile menší hráč zaútočí na většího, není k tomu žádný bonus k útoku. Maximální morálka je 100%.  
Morálka slouží jako ochranný faktor pro malé a nově přihlášené hráče. Vypočítavá se na základě bodů útočníka a obránce, v některých případech morálka bere v úvahu i počet odehraných dní obránce na daném světě. Udává se z pohledu útočníka. Nejčastější hodnota morálky je 100%, ale při útoku na malé nebo malé a nedávno přihlášené hráče je morálka útočníka nižší.
 
<br>
Čas hraje též úlohu ve vypočítávaní morálky. K tomu se používá čas, kdy se hráč přidal do světa, začal v něm hrát. Hráč, který začal například velmi dávno, ale má málo bodů, nevytvoří vůči tobě, když se na něj rozhodneš zaútočit, taký postih, jako budeš mít vůči hráčovi, který teď začal.
<br>Morálka udává procento základní hodnoty útoku, kterého následně v boji jednotky dosahují. Například: Morálka je 60%. Útočník pošle na obránce 1500 lehkých kavalérií. 1 lehká kavalérie hodnotu jezdeckého útoku 130. Ve výsledku je hodnota jezdeckého útoku, se kterou se při boji počítá, 1500 * 0,6 * 130.
 
<br>Jakmile menší hráč zaútočí na většího, nezískává žádný bonus k útoku.
Kalkulátor morálky najdeš v [[Simulátor|simulátoru]]. Prostě jen přidej koordináty, anebo body tvého soupeře, potom svoje body a dostaneš výslednou morálku.<br>
<br>Maximální morálka je 100%.  
 
<br>
 
<br>Kalkulátor morálky se nachází v [[Simulátor|simulátoru]]. Pro získání morálky stačí přidat do kalkulátoru morálky počet bodů nebo jméno obránce, počet bodů nebo jméno útočníka a počet dní obránce na světě.<br>
<center>[[Soubor:Moralka.png‎]]</center><br>
<br>
<br><center>[[Soubor:Moralka.png‎]]</center><br>


<h1>Vzorce výpočtů morálky</h1><br>
<h1>Vzorce výpočtů morálky</h1><br>


'''A) morálka založena na bodech'''<br>  
'''A) Klasická morálka ( morálka založena na bodech protivníků )'''<br>
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.3) * 100<br><br>


((„body obránce“ / „body útočníka“) * 3 + 0.3) * 100<br><br>
'''B) Časová morálka s limitovaným časem ( morálka založena na bodech protivníků a počtu odehraných dní obránce )'''<br>
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.25 + počet odehraných dní obránce * 0.002) * 100 ; za hodnotu (počet odehraných dní * 0.002) lze dosadit maximálně 0,25<br><br>


'''B) morálka založena na bodech a počet odehraných dní'''<br>
'''C) Časová morálka s nelimitovaným časem ( morálka založena na bodech protivníků a počtu odehraných dní obránce, avšak méně výhodná pro obránce, kteří se v průběhu hry příliš nevyvinuli )'''<br>
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.25 + počet odehraných dní obránce * 0,002) * 100<br><br><br>


((„body obránce“ / „body útočníka“) * 3 + (0.25 + „počet odehraných dní“ * 0.002)) * 100<br><br>
'''Vysvětlivky:'''
 
<br>'''body obránce''' - bodová hodnota hráče, který se v boji brání, neobsahuje poraženého protivníka
'''C) morálka založena na bodech a dnech, nicméně méně výhodná pro obránce, kteří se nemohli v průběhu hry moc vyvíjet'''<br>
<br>'''body útočníka''' - bodová hodnota hráče, který v boji útočí, neobsahuje poraženého protivníka
 
<br>'''počet odehraných dní obránce''' - počet celých dní, které hráč, který se v boji brání, strávil na světě od posledního nového začátku ( nový začátek = registrace na svět, nový start po dobytí všech vesnic nebo nový začátek zvolený pomocí nastavení účtu )
((„body obránce“ / „body útočníka“) * 3 + 0.25 + „počet odehraných dní“ * 0,002) * 100<br><br><br>
 
'''Pozn. pokud je výsledek vyšší než 100, morálka bude 100%'''  
 
<h1>Příklady</h1><br>


<h1>Příklady</h1>
'''1)'''
'''1)'''
Útočník: 2.000.000 bodů
<br>Útočník: 2.000.000 bodů
Obránce: 500.000 body
<br>Obránce: 500.000 body
 
<br>Počet odehraných dní obránce: 300 dny
Hrací čas je obránce: 300 dny


'''2)'''
'''2)'''
Útočník: 2.000.000 bodů
<br>Útočník: 2.000.000 bodů
Obránce: 100.000 body
<br>Obránce: 100.000 body
 
<br>Počet odehraných dní obránce: 500 dny  
Hrací čas je obránce 500 dny  
<br>
 
<br>
<br>
'''A)'''
'''A)'''
První ((500000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 105 - morálka je 100%
<br>1) ((500000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 105 -> morálka je 100%
Druhý ((100000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 45 - morálka je 45%
<br>2) ((100000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 45 -> morálka je 45%


'''B)'''
'''B)'''
První ((500000/2000000) * 3 + (0,25 + 300 * 0,002 ne více než 0,5)) * 100 = 125 - morálka je 100%
<br>1) ((500000/2000000) * 3 + 0,25 + 300 * 0,002) * 100 = 125 -> morálka je 100%; za (300 * 0,002) bylo dosazeno 0,25, protože typ morálky více nedovoluje
Druhý ((100000/2000000) * 3 + (0,25 + 500 * 0,002 ne více než 0,5)) * 100 = 60 - morálka je 60%
<br>2) ((100000/2000000) * 3 + 0,25 + 500 * 0,002) * 100 = 60 -> morálka je 60%; za (500 * 0,002) bylo dosazeno 0,25, protože typ morálky více nedovoluje


'''C)'''
'''C)'''
První ((500000/2000000) * 3 + 0,25 + 300 * 0,002) * 100 = 160 - morálka je 100%
<br>1) ((500000/2000000) * 3 + 0,25 + 300 * 0,002) * 100 = 160 -> morálka je 100%
Druhý ((100000/2000000) * 3 + 0,25 + 500 * 0,002) * 100 = 140 - morálka je 100%
<br>2) ((100000/2000000) * 3 + 0,25 + 500 * 0,002) * 100 = 140 -> morálka je 100%

Aktuální verze z 17. 2. 2013, 20:26

Morálka slouží jako ochranný faktor pro malé a nově přihlášené hráče. Vypočítavá se na základě bodů útočníka a obránce, v některých případech morálka bere v úvahu i počet odehraných dní obránce na daném světě. Udává se z pohledu útočníka. Nejčastější hodnota morálky je 100%, ale při útoku na malé nebo malé a nedávno přihlášené hráče je morálka útočníka nižší.

Morálka udává procento základní hodnoty útoku, kterého následně v boji jednotky dosahují. Například: Morálka je 60%. Útočník pošle na obránce 1500 lehkých kavalérií. 1 lehká kavalérie má hodnotu jezdeckého útoku 130. Ve výsledku je hodnota jezdeckého útoku, se kterou se při boji počítá, 1500 * 0,6 * 130.
Jakmile menší hráč zaútočí na většího, nezískává žádný bonus k útoku.
Maximální morálka je 100%.

Kalkulátor morálky se nachází v simulátoru. Pro získání morálky stačí přidat do kalkulátoru morálky počet bodů nebo jméno obránce, počet bodů nebo jméno útočníka a počet dní obránce na světě.


Moralka.png


Vzorce výpočtů morálky


A) Klasická morálka ( morálka založena na bodech protivníků )
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.3) * 100

B) Časová morálka s limitovaným časem ( morálka založena na bodech protivníků a počtu odehraných dní obránce )
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.25 + počet odehraných dní obránce * 0.002) * 100 ; za hodnotu (počet odehraných dní * 0.002) lze dosadit maximálně 0,25

C) Časová morálka s nelimitovaným časem ( morálka založena na bodech protivníků a počtu odehraných dní obránce, avšak méně výhodná pro obránce, kteří se v průběhu hry příliš nevyvinuli )
((body obránce / body útočníka) * 3 + 0.25 + počet odehraných dní obránce * 0,002) * 100


Vysvětlivky:
body obránce - bodová hodnota hráče, který se v boji brání, neobsahuje poraženého protivníka
body útočníka - bodová hodnota hráče, který v boji útočí, neobsahuje poraženého protivníka
počet odehraných dní obránce - počet celých dní, které hráč, který se v boji brání, strávil na světě od posledního nového začátku ( nový začátek = registrace na svět, nový start po dobytí všech vesnic nebo nový začátek zvolený pomocí nastavení účtu )

Příklady

1)
Útočník: 2.000.000 bodů
Obránce: 500.000 body
Počet odehraných dní obránce: 300 dny

2)
Útočník: 2.000.000 bodů
Obránce: 100.000 body
Počet odehraných dní obránce: 500 dny


A)
1) ((500000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 105 -> morálka je 100%
2) ((100000/2000000) * 3 + 0,3) * 100 = 45 -> morálka je 45%

B)
1) ((500000/2000000) * 3 + 0,25 + 300 * 0,002) * 100 = 125 -> morálka je 100%; za (300 * 0,002) bylo dosazeno 0,25, protože typ morálky více nedovoluje
2) ((100000/2000000) * 3 + 0,25 + 500 * 0,002) * 100 = 60 -> morálka je 60%; za (500 * 0,002) bylo dosazeno 0,25, protože typ morálky více nedovoluje

C)
1) ((500000/2000000) * 3 + 0,25 + 300 * 0,002) * 100 = 160 -> morálka je 100%
2) ((100000/2000000) * 3 + 0,25 + 500 * 0,002) * 100 = 140 -> morálka je 100%