Konfigurace světa: Porovnání verzí
Bez shrnutí editace |
(oprava a doplnění údajů a informací) |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od jednoho dalšího uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
=Konfigurace světa= | =Konfigurace světa= | ||
Každý svět má svá nastavení - jako jsou např. rychlosti jednotek, rychlosti obchodníků, omezení typu jednotek a podobně. | Každý svět má svá nastavení - jako jsou např. rychlosti jednotek, rychlosti obchodníků, omezení typu jednotek a podobně. Tyto informace, týkající se aktivních světů, jsou ve hře, na hlavní stránce, pod záložkou "'''- Info o světech -'''" | ||
U světů již vyhraných (ukončených), je k nalezení na URL adrese světa, po přidání cesty '''"/interface.php?func=get_config"''', několik informací o vítězích, tzv. Síň slávy. | |||
Např., pro 1. svět platí kompletní adresa: '''http://cs1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config'''. | |||
Nebo na: '''https://www.divokekmeny.cz/archive/cs1'''<br> | |||
Odkaz na vnější stránku se statistikami TW Stats: '''http://cz.twstats.com/''' <br> | |||
XML soubor konfigurace má oddíly (přesněji elementy). Některé jsou, pro příklad, níže popsané. | |||
XML soubor konfigurace má | |||
==Elementy== | ==Elementy== | ||
config->'''speed''' | config->'''speed''' | ||
- základní rychlost světa<br> | - základní rychlost světa<br> | ||
- | - příklady hodnot: 1, 2, 1.6, 1.3 a pro speed světy: 50, 100, 200, 300, apod.<br> | ||
Většinou je použita | Většinou je použita jako násobící (dělící) faktor k další konfiguraci. Přímo ovlivňuje rychlost obchodníků - kdy pro 1 je 6 minut/pole a pro rychlost světa 2 je rychlost obchodníku (6:2) = 3 minuty/pole. | ||
---- | ---- | ||
Řádek 55: | Řádek 26: | ||
- koeficient rychlosti jednotek<br> | - koeficient rychlosti jednotek<br> | ||
- | - příklady hodnot: 1, 0.5, 0.625<br> | ||
Spolu s rychlostí z popisu jednotek a rychlostí světa určuje absolutní rychlost jednotek. Přesný vzorec:<br> | Spolu s rychlostí z popisu jednotek a rychlostí světa určuje absolutní rychlost jednotek. Přesný vzorec:<br> | ||
Řádek 66: | Řádek 36: | ||
- morálka při útoku<br> | - morálka při útoku<br> | ||
- | - příklady hodnot: 1, 2, 0<br> | ||
Určuje způsob počítání morálky:<br> | Určuje způsob počítání morálky:<br> | ||
1 - morálka se počítá z poměru bodů hráčů.<br> | 1 - morálka se počítá z poměru bodů hráčů.<br> | ||
2 - time morale - morálka se počítá dle z poměru bodů hráčů (útočníka a obránce). Navíc se morálka zvyšuje, čím déle hráč na daném světě hraje.<br> | 2 - time morale - morálka se počítá dle z poměru bodů hráčů (útočníka a obránce). Navíc se morálka zvyšuje, čím déle hráč na daném světě hraje.<br> | ||
0 - morálka je vypnutá ( | 0 - morálka je vypnutá (100%) | ||
---- | ---- | ||
Řádek 102: | Řádek 54: | ||
2 - dle speciálních vah pro každý typ poražené jednotky<br> | 2 - dle speciálních vah pro každý typ poražené jednotky<br> | ||
Více viz téma [http://help.divokekmeny.cz/wiki/Pora%C5%BEen%C3%BD_protivn%C3%ADk Poražený protivník] | Více viz téma [http://help.divokekmeny.cz/wiki/Pora%C5%BEen%C3%BD_protivn%C3%ADk Poražený protivník] | ||
---- | ---- | ||
Řádek 129: | Řádek 74: | ||
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 60, 180, ...<br> | - další obvyklé hodnoty: (speed světy) 60, 180, ...<br> | ||
Hodnota (v sekundách) | Hodnota (v sekundách) do kdy lze zrušit již vydaný povel k útoku či podpoře. Změnit/zrušit již vydaný povel pro stažení podpor nelze. | ||
---- | ---- | ||
Řádek 140: | Řádek 85: | ||
Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k odeslání surovin. Změnit/zrušit již vydaný povel pro nákup surovin nelze. | Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k odeslání surovin. Změnit/zrušit již vydaný povel pro nákup surovin nelze. | ||
---- | ---- | ||
Řádek 203: | Řádek 115: | ||
- standardní hodnoty: 0 | - standardní hodnoty: 0 | ||
---- | |||
config->'''newbie->days''' případně config->'''newbie->minutes''' | config->'''newbie->days''' případně config->'''newbie->minutes''' | ||
Řádek 232: | Řádek 144: | ||
Určuje dobu od začátku (resp. restartu), po kterou se uplatňuje počáteční ochrana z config->misc->ratio | Určuje dobu od začátku (resp. restartu), po kterou se uplatňuje počáteční ochrana z config->misc->ratio | ||
Hodnota 0 znamená, že se ochrana neuplatní po žádnou dobu. | Hodnota 0 znamená, že se ochrana neuplatní po žádnou dobu. | ||
Aktuální verze z 18. 5. 2018, 23:12
Konfigurace světa
Každý svět má svá nastavení - jako jsou např. rychlosti jednotek, rychlosti obchodníků, omezení typu jednotek a podobně. Tyto informace, týkající se aktivních světů, jsou ve hře, na hlavní stránce, pod záložkou "- Info o světech -"
U světů již vyhraných (ukončených), je k nalezení na URL adrese světa, po přidání cesty "/interface.php?func=get_config", několik informací o vítězích, tzv. Síň slávy.
Např., pro 1. svět platí kompletní adresa: http://cs1.divokekmeny.cz/interface.php?func=get_config.
Nebo na: https://www.divokekmeny.cz/archive/cs1
Odkaz na vnější stránku se statistikami TW Stats: http://cz.twstats.com/
XML soubor konfigurace má oddíly (přesněji elementy). Některé jsou, pro příklad, níže popsané.
Elementy
config->speed
- základní rychlost světa
- příklady hodnot: 1, 2, 1.6, 1.3 a pro speed světy: 50, 100, 200, 300, apod.
Většinou je použita jako násobící (dělící) faktor k další konfiguraci. Přímo ovlivňuje rychlost obchodníků - kdy pro 1 je 6 minut/pole a pro rychlost světa 2 je rychlost obchodníku (6:2) = 3 minuty/pole.
config->unit_speed
- koeficient rychlosti jednotek
- příklady hodnot: 1, 0.5, 0.625
Spolu s rychlostí z popisu jednotek a rychlostí světa určuje absolutní rychlost jednotek. Přesný vzorec:
absolutní rychlost = základní_rychlost_z_popisu_jednotek / (config->speed * config->unit_speed) [v minutách na pole]
config->moral
- morálka při útoku
- příklady hodnot: 1, 2, 0
Určuje způsob počítání morálky:
1 - morálka se počítá z poměru bodů hráčů.
2 - time morale - morálka se počítá dle z poměru bodů hráčů (útočníka a obránce). Navíc se morálka zvyšuje, čím déle hráč na daném světě hraje.
0 - morálka je vypnutá (100%)
config->misc->kill_ranking
- typ počítání bodů útoku a obrany
- standardní hodnoty: 1 (světy otevřené do cca březen 2008), 2 (nové světy od cca březen 2008)
Způsob, jakým se počítají body "poražený protivník"
1 - dle hodnoty selského dvora cizích poražených jednotek
2 - dle speciálních vah pro každý typ poražené jednotky
Více viz téma Poražený protivník
config->misc->millis_arrival
- Jaké je pořadí útoků, pokud dojdou ve stejné sekundě
- standardní hodnota: 1
- další známá hodnota: 0
0 - útok, který byl vyslán první, první dorazí
1 - pořadí útoku je počítáno na milisekundy, takže nezáleží na tom, který útok byl dříve vyslán
config->misc->command_cancel_time
- dokdy lze zrušit příkaz jednotkám [v sekundách]
- standardní hodnota: 600 (10 minut)
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 60, 180, ...
Hodnota (v sekundách) do kdy lze zrušit již vydaný povel k útoku či podpoře. Změnit/zrušit již vydaný povel pro stažení podpor nelze.
config->misc->trade_cancel_time
- dokdy lze zrušit příkaz na tržišti [v sekundách]
- standardní hodnota: 300 (5 minut)
- další obvyklé hodnoty: (speed světy) 30, 120, ...
Hodnota (v sekundách) dokdy lze zrušit již vydaný povel k odeslání surovin. Změnit/zrušit již vydaný povel pro nákup surovin nelze.
config->misc->online_time
- jak dlouho je hráč považován za on-line
- standardní hodnota: 300 [sekundy]
Podle tohoto nastavení je určováno, jak dlouho je ještě hráč považován za online ... od poslední akce (akce = i jen zobrazení v prohlížeči, ne nutně výkonný čin). Odráží se to v online statusech např. v menu "Přátelé"
config->misc->gm_scan
- standardní hodnoty: 0.05
config->misc->start_christmas_tree config->misc->end_christmas_tree
- Vánoční stromek
Čas (ve formátu Unix time ), kdy se v grafickém náhledu vesnice objeví (a zmizí) vánoční stromek.
config->misc->online_time_reminder
- standardní hodnoty: 0
config->newbie->days případně config->newbie->minutes
- počáteční doba neútočení
- standardní hodnoty: 5 [dní] resp. 60 [minut] (pro speed)
Počáteční doba, po kterou nemůže být na hráče útočeno. Počítá se vždy od chvíle založení první vesnice - a to jak v případě vstupu na svět, tak i při uživatelském "začít znovu" či restartu poté, co jsou hráči sebrány všechny vesnice.
Hráč může po dobu hájení útočit. Jen ostatní nemohou zaútočit na něj.
config->newbie->ratio
- následná počáteční ochrana z poměru bodů hráčů
- standardní hodnoty: 20 a 0
Vyjadřuje poměr (násobek) bodů hráčů, nad kterou je zakázáno na sebe útočit (sw nedovolí vyslat na sebe útok). Jde o začátečnickou ochranu, časově limitovanou (viz další element). Omezení platí pro obě strany (myslím).
Hodnota 0 znamená, že je povoleno útočit hned, za libovolného vzájemného poměru.
config->newbie->ratio_days případně config->newbie->ratio_minutes
- doba počáteční ochrany dané z rozdílu bodů hráčů
- standardní hodnoty: 60 nebo 30 [days] a 0
Určuje dobu od začátku (resp. restartu), po kterou se uplatňuje počáteční ochrana z config->misc->ratio Hodnota 0 znamená, že se ochrana neuplatní po žádnou dobu.