Styly
Tato stránka pojednává o stylech ve spojení se speed koly. Netýká se stylů hraní ve strategickém slova smyslu.
Definice
Styly jsou speciálně vytvořené části nastavení, případně celá nastavení, speed kol tradičně používané v navrhování a nastavování speed kol. Platí, že zařazení speed kola podle stylu je podřazené určování speed kola podle "typu v českém pojetí" (např. Blesky, Bashe, CATy atd.).
Účelem je usnadnění plánování speedů, vzácně i simulace prvních klasických světů dané jazykové verze.
Styly na českých speed kolech neexistují. Na cizích jazykových verzích se vyskytují na německé, švýcarské, nizozemské a masters verzi DK. Za styly lze považovat i jistá ustálená nastavení na španělských, brazilských, ruských a portugalských DK.
Německé styly
W1-Style
- W1/W2 konfigurace
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Ne
- Výzkum: 10-stupňový
- Špeh může zjistit pouze vojsko nacházející se ve špehované vesnici.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů; v jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice.
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
W2-Style
- W1/W2 konfigurace
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická (založená pouze na bodech)
- Výzkum: 10-stupňový
- Špeh může zjistit pouze vojsko nacházející se ve špehované vesnici.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů; v jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice.
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
W3-Style
- W3 konfigurace
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: 10-stupňový
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; balíčkový systém šlechticů; první 3 šlechtici mají konstantní cenu, 4. šlechtic stojí 4 balíčky surovin, 5. šlechtic 5 balíčků atd.; v jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Pravidlo selského dvora: Aktivní; není-li udáno jinak, má hodnotu 1000
W4-Style
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; balíčkový systém šlechticů; první 3 šlechtici mají konstantní cenu, 4. šlechtic stojí 4 balíčky surovin, 5. šlechtic 5 balíčků atd.
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
SDS-Style auf W4-Basis
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
W5-Style
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; balíčkový systém šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Fake limit: Aktivní (pravděpodobně 1 % bodů vesnice)
SDS-Style auf W5-Basis
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
W9-Style
- Pravděpodobně W4 konfigurace
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: 10-stupňový
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Třístupňový panský dvůr; balíčkový systém šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Pravidlo selského dvora: Obvykle aktivní
W10-Style
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Stoupající ceny šlechticů: Zlaté mince
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Fake limit: Aktivní (pravděpodobně 1 % bodů vesnice)
SDS-Style auf W10-Basis
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
W20-Style
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Pravděpodobně: Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Stoupající ceny šlechticů: Zlaté mince
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Paladin s předměty se starými bonusy
- Rostoucí barbarské vesnice s více bodovými stropy.
- Fake limit: Aktivní (pravděpodobně 1 % bodů vesnice)
SDS-Style auf W20-Basis
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Pravděpodobně: Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Paladin s předměty se starými bonusy
- Rostoucí barbarské vesnice s více bodovými stropy.
W36-Style
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Pravděpodobně: Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Stoupající ceny šlechticů: Zlaté mince
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Paladin s předměty s novými bonusy
- Kostel: Aktivní
- Rostoucí barbarské vesnice a vylepšené bonusové vesnice s více bodovými stropy.
- Fake limit: Aktivní (pravděpodobně 1 % bodů vesnice)
SDS-Style auf W36-Basis
- Výběr světové strany: Aktivní
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Pravděpodobně: Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Mapový systém: 1000x1000, dělení na kontinenty
- Paladin s předměty s novými bonusy
- Kostel: Aktivní
- Rostoucí barbarské vesnice a vylepšené bonusové vesnice s více bodovými stropy.
Nizozemské styly (scénáře)
Modrý
- Morálka: Klasická
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ne
- Balíčkový systém šlechticů.
- Fake limit: Aktivní
New_buildtime_formula: Aktivní
Oranžový
- Morálka: Ne
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně; v případě dostatečného prozkoumání může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici a vojsko mimo tuto vesnici, jež z ní pochází.
- Paladin: Ano, s předměty se starými bonusy
- Lučištníci: Ano
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince o poloviční ceně
- Fake limit: Aktivní
Fialový
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Fake limit: Aktivní
Zelený
- Morálka: Ne
- Výzkum: Jednoduchý
- Špeh může zjistit pouze vojsko nacházející se ve špehované vesnici.
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ne
- Stoupající ceny šlechticů: Zlaté mince
- Fake limit: Aktivní
Červený
- Morálka: Ne
- Výzkum: 10-stupňový
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince
- V jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice.
- Fake limit: Neaktivní
Hnědý
- Morálka: Ne
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ne
- Třístupňový panský dvůr; konstantní ceny šlechticů
- Fake Limit: 2 % bodů vesnice
Žlutý
- Morálka: Klasická
- Výzkum: 3-stupňový
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Balíčkový systém šlechticů.
- Fake Limit: 2 % bodů vesnice
Černý
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ano
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince
- Fake Limit: 2 % bodů vesnice
Světlý
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, s předměty se starými bonusy
- Lučištníci: Ano
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince
- Fake Limit: 2 % bodů vesnice
Scénář nizozemských speed kol, jež nepatří do žádného z předchozích, je nazýván Alternativní.
Styly na masters verzi DK
Modrý
- Morálka: Klasická
- Výzkum: 10-stupňový
- Paladin: Ano, s předměty se starými bonusy
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny ve špehované vesnici i vojsko mimo ni, jež z ní pochází.
- Balíčkový systém šlechticů; v jedné vesnici lze vystavět maximálně 3 šlechtice.
- Fake limit: Aktivní
Oranžový
- Morálka: Klasická
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, s předměty s novými bonusy
- Lučištníci: Ano
- Špehové mohou zjistit pouze vojsko nacházející se ve špehované vesnici.
- Kostel: Aktivní
- Bonusové vesnice s novými bonusy.
- Fake limit: Aktivní
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince
Fialový
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně. Po dostatečném vyzkoumání špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny ve špehované vesnici i vojsko mimo ni, jež z ní pochází.
- Bonusové vesnice se starými bonusy.
- Balíčkový systém šlechticů; první 3 šlechtici mají konstantní cenu, 4. šlechtic stojí 4 balíčky surovin, 5. šlechtic 5 balíčků atd.; v jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice
Zelený
- Morálka: Časová (pravděpodobně limited_time_based)
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ano
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny ve špehované vesnici i vojsko mimo ni, jež z ní pochází.
- Bonusové vesnice s novými bonusy.
- Fake limit: Aktivní
- Stoupající ceny šlechtice: Zlaté mince
Švýcarské styly
Modrý
- Kostel: Neaktivní
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Výzkum: Jednoduchý
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ne
Zelený
- Kostel: Neaktivní
- Výzkum: Jednoduchý
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Paladin: Ano, bez předmětů
- Lučištníci: Ano
Hnědý
- Morálka: Klasická
- Kostel: Aktivní
- Výzkum: Jednoduchý
- Špeh může zjistit vojsko, budovy a suroviny nacházející se ve špehované vesnici.
- Paladin: Ano, s předměty se starými bonusy
- Lučištníci: Ne
Neonově zelený
- W1/W2 konfigurace
- Kostel: Neaktivní
- Výzkum: 10-stupňový
- Špeh může zjistit pouze vojsko ve špehované vesnici.
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Balíčkový systém šlechticů; v jedné vesnici lze postavit maximálně 3 šlechtice.
Červený
- W5 konfigurace
- Kostel: Neaktivní
- Výzkum: 3-stupňový
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně. V případě dostatečného vyzkoumání může špeh zjistit vojsko, budovy a suroviny ve špehované vesnici i vojsko mimo ni, jež z ní pochází.
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Balíčkový systém šlechticů.
Černý
- W4 konfigurace
- Kostel: Neaktivní
- Výzkum: 3-stupňový
- Paladin: Ne
- Lučištníci: Ne
- Špeha lze vyzkoumat na 3 stupně. V případě dostatečného vyzkoumání může špeh zjistit vojsko, budovy a suroviny ve špehované vesnici i vojsko mimo ni, jež z ní pochází.
- Balíčkový systém šlechticů; první 3 šlechtici mají konstantní cenu, 4. šlechtic stojí 4 balíčky surovin, 5. šlechtic 5 balíčků atd.